Toiletpapier is te gebruiken voor papier Machee.

Laatste onderwerpen

» Tekenen met Grafiet-potlood.
wo sep 28, 2011 10:46 pm van wvm

» Dagboek van de bomen.
ma aug 09, 2010 7:43 pm van Knutselroom.

» KEEP BALI CLEAN
za jul 31, 2010 2:08 am van renaldo

» Diary of a Tree.
wo apr 21, 2010 7:27 pm van Knutselroom.

» Blauw IJs.
wo apr 21, 2010 7:21 pm van Knutselroom.

» Kolibrie's. (Vlinders)
vr apr 16, 2010 1:39 pm van Knutselroom.

» Witte Bloesem.
vr apr 16, 2010 1:18 pm van Knutselroom.

» Potje zeep maken.
za maa 06, 2010 2:59 pm van lollypop

» Dusty.
vr feb 05, 2010 8:19 pm van Knutselroom.

» Scruff.
vr feb 05, 2010 8:17 pm van Knutselroom.

» De Danseres.
vr feb 05, 2010 8:15 pm van Knutselroom.

» Het Meisje met de Parel.
vr feb 05, 2010 8:13 pm van Knutselroom.

» Angry Lady.
vr feb 05, 2010 8:09 pm van Knutselroom.

» De Dame met de Hermelein.
vr feb 05, 2010 8:07 pm van Knutselroom.

» De Laatste Roos.
vr feb 05, 2010 8:05 pm van Knutselroom.

» E(ternal) Book.
za jan 30, 2010 11:15 am van Knutselroom.

» Lijst met symbolen.
za jan 02, 2010 4:52 pm van Knutselroom.

» Vuurwerk voor Kinderen.
za jan 02, 2010 4:44 pm van Knutselroom.

» Mobile Maken van IJzerdraad.
za jan 02, 2010 4:38 pm van Knutselroom.

» Feestdagen.
wo dec 30, 2009 6:46 pm van Knutselroom.

Statistieken

Alle gebruikers hebben in totaal 213 berichten geplaatst in 195 onderwerpen

We hebben 30 geregistreerde gebruikers

De nieuwste gebruiker is wvm

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

[ Bekijk volledige lijst ]

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 12. Dit aantal is bereikt op wo okt 09, 2013 11:39 pm.

Galerij

De Elements of Life. (1)

Deel
    Knutselroom.
    Beheerder.
    Beheerder.

De Elements of Life. (1)

Bericht van Knutselroom. op wo jul 15, 2009 4:06 pm

The Elements of Life. Deel 1.

Eindelijk vakantie, lekker onderuit hangen en relaxen, en nog belangrijker ‘'geen school''
    Ignis zette de tv aan, weer een saai nieuwsbericht: ‘'Europa opent 6 nieuwe kerncentrales‘'.
    ‘'Waarom gebruiken ze die dingen toch, je hebt toch gezien wat er gebeurd als er wat mis gaat, maar ja, daar luistert niemand naar. Het gaat alleen maar om macht en rijkdom.
    Nog even en we hebben in Europa alleen nog maar kerncentrales. Een klein foutje en er blijft niets van de wereld over‘'.
    Ignis pakte de afstandbediening en zapte verder. ‘'Alle zenders zitten vol met het nieuws, is er dan geen normaal programma meer te vinden'', hij zette de tv uit en pakte de krant.
    ‘'Veel ophef over opening van 6 kerncentrales'' stond er groot. ‘'De hele voorpagina staat er vol mee‘'.
    ‘'Ik hoop dat ze die dingen meteen weer sluiten, bedenk dan een andere manier om aan energie te komen. Windenergie bijvoorbeeld of zonne-energie, maar dat is natuurlijk weer te duur‘'.
    ‘'En de aardolie en de kolen raken ook al op, ze moeten maar kiezen, of geld investeren in zonnepanelen en windturbines, of minder geld gebruiken, maar kans om de hele mensheid uit te roeien. Ik wist het wel‘'.
    ‘'En kernwapens, waar hebben ze die dan weer voor nodig, als je goed met elkaar omgaat, komt er heus geen oorlog, maar als ze die kerncentrales blijven openen, ja dan wel‘'.
    Ignis legde de krant weer weg, ‘'maar ja, ze moeten het zelf maar weten‘'.

‘'Kom je eten‘', klonk het uit de keuken. ‘'Ik kom eraan''. Met veel gepuf en gekreun stond Ignis op.
    Eenmaal aan tafel,'' Heb je het al gehoord van die nieuwe kerncentrales, schande toch, stel je eens voor, een tweede Tsjernobyl ramp en dit keer zijn wij er ook nog het slachtoffer van‘'.
    ‘'Ach, die dingen doen heus geen kwaad, ze zijn goed genoeg beschermd, en door de technologie zal er heus geen tweede ramp komen. En ze moeten bovendien toch iets doen om aan energie te komen, zonder energie komen we nergens‘'.
    ‘'Maar we kunnen toch ook meer zonnepanelen en windturbines gebruiken‘', viel Ignis in de rede, ‘'dat is veel veiliger en duurzamer‘'.
    ‘Weet je wel hoe duur dat is‘, denk ook aan het geld, zonder geld geen eten en geen medicijnen, dus gaat het weer bergafwaarts met de economie‘'.
    ‘'We hebben het nou eenmaal nodig, en er gebeurt heus niets, daar ben ik zeker van‘'.
    ‘'Nou, ik vind het maar niks‘', zei Ignis, ‘'van mij hoeft het niet‘‘.

‘'Mag ik van tafel, ik ga nog even weg‘'.
    ‘'Ja, tien uur terug, je weet het hè‘‘.
    Hij stapte op de fiets. ‘'Heey Ignis‘‘, klonk het van ver. ‘'Heey Alwin, ga je mee naar ‘t Stekkie‘'.
    ‘'Ja, wacht even, we gaan nog even langs mijn huis, ‘ben mijn mobiel vergeten‘‘.
    ‘'Komen er eigenlijk nog wat vanavond‘'. ‘'Ja, Roy, Alice en Debbie komen, Stef niet, die is ziek‘'.
    ‘'En Karel‘, ‘komt hij ook nog, ik heb hem al dagen niet gezien, is hij ziek ofzo.‘'
    ‘'Neeh, hij is op vakantie naar Canada, maar wacht even, ik haal even mijn mobiel op‘'.
    Hmm, Canada, dacht Ignis, daar zijn ook pas nieuwe kerncentrales geopend, een stuk of drie, en Karel's vader gaat erheen om te protesteren, niet dat het veel uitmaakt. Ze sluiten die dingen toch niet.
    ‘'Heey, kom je nog of niet‘'. ‘'He, ja, ik kom eraan‘'.

‘'Zal die ouwe er vandaag ook weer zijn, weet je wel, die man die altijd dronken is‘', zei Alwin.
    ‘'Weet ik wel zeker, het is net of hij daar woont en hij zuipt liters en liters per dag.
    ‘'Maar niemand weet waar hij echt woont of‘'...
    ‘'Hé Ignis, moet je zien, het café is weg‘'. ‘'Wat maak je me nou‘', zei Ignis.
    ‘'Moet je kijken: ‘'Hier vestigt zich een nieuwe kerncentrale''. Dit kunnen ze toch niet doen, ons stekkie, helemaal weg, waar moeten we nou dan heen‘‘. ‘‘Ik weet het niet‘', zei Ignis.
    Op stand mach negen, snelde Ignis naar huis. ‘'Mam, mam, heb je het al gezien‘'.
    ‘'In de Doornstraat willen ze een nieuwe kerncentrale bouwen, ons stekkie is eraan gegaan net als die huizen die ernaast staan‘'.
    ‘'Wat, dat moet ik zien‘', zei de moeder van Ignis. ‘'Kom in de auto, we gaan erheen‘'.
    ‘'Hoe kunnen ze, ze denken dat ze nog meer kerncentrales kunnen bouwen. Daar komt niets van in, ik schrijf meteen een klacht naar die schoften. Ze kunnen wel in Canada en Rusland nieuwe kerncentrales bouwen, maar hier gaat dat niet lukken‘'.
    Ignis zijn moeder, parkeerde de auto. Ondertussen werden de laatste resten van het café en de huizen weggesleept met een bulldozer.
    Om het terrein was het een menigte van mensen, sommigen erg boos, sommigen vol afschuw.
    Ook bij het gemeentehuis was het een drukte. Mensen met spandoeken en borden probeerden het gebouw binnen te komen. Ignis keek ernaar. Dit voelt niet goed, dacht hij. Ik hoop dat die actievoerders het voor elkaar krijgen de burgemeester om te praten, anders zal ik hier nooit meer gerust kunnen wonen.
    En ons café, ons stekkie, niets meer van over, alleen nog een paar betonnen palen en wat stenen. Tussen de stenen lag iets glinsterends, Ignis raapte het op.
    Het was een kristallen beeldje van een huisje, ons stekkie, hij stopte het in zijn zak.
    ‘'Ignis, we gaan weer naar huis‘', riep zijn moeder uit de auto.
    Ignis liep ernaar toe, en stapte in.
    Ondertussen was de menigte het gemeentehuis binnengedrongen.

Word vervolgd.

Het is nu zo jun 24, 2018 2:39 pm