Toiletpapier is te gebruiken voor papier Machee.

Laatste onderwerpen

» Tekenen met Grafiet-potlood.
wo sep 28, 2011 10:46 pm van wvm

» Dagboek van de bomen.
ma aug 09, 2010 7:43 pm van Knutselroom.

» KEEP BALI CLEAN
za jul 31, 2010 2:08 am van renaldo

» Diary of a Tree.
wo apr 21, 2010 7:27 pm van Knutselroom.

» Blauw IJs.
wo apr 21, 2010 7:21 pm van Knutselroom.

» Kolibrie's. (Vlinders)
vr apr 16, 2010 1:39 pm van Knutselroom.

» Witte Bloesem.
vr apr 16, 2010 1:18 pm van Knutselroom.

» Potje zeep maken.
za maa 06, 2010 2:59 pm van lollypop

» Dusty.
vr feb 05, 2010 8:19 pm van Knutselroom.

» Scruff.
vr feb 05, 2010 8:17 pm van Knutselroom.

» De Danseres.
vr feb 05, 2010 8:15 pm van Knutselroom.

» Het Meisje met de Parel.
vr feb 05, 2010 8:13 pm van Knutselroom.

» Angry Lady.
vr feb 05, 2010 8:09 pm van Knutselroom.

» De Dame met de Hermelein.
vr feb 05, 2010 8:07 pm van Knutselroom.

» De Laatste Roos.
vr feb 05, 2010 8:05 pm van Knutselroom.

» E(ternal) Book.
za jan 30, 2010 11:15 am van Knutselroom.

» Lijst met symbolen.
za jan 02, 2010 4:52 pm van Knutselroom.

» Vuurwerk voor Kinderen.
za jan 02, 2010 4:44 pm van Knutselroom.

» Mobile Maken van IJzerdraad.
za jan 02, 2010 4:38 pm van Knutselroom.

» Feestdagen.
wo dec 30, 2009 6:46 pm van Knutselroom.

Statistieken

Alle gebruikers hebben in totaal 213 berichten geplaatst in 195 onderwerpen

We hebben 30 geregistreerde gebruikers

De nieuwste gebruiker is wvm

Wie is er online?

Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

[ Bekijk volledige lijst ]

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 12. Dit aantal is bereikt op wo okt 09, 2013 11:39 pm.

Galerij

De Elements of Life. (3)

Deel
    Knutselroom.
    Beheerder.
    Beheerder.

De Elements of Life. (3)

Bericht van Knutselroom. op wo jul 15, 2009 4:09 pm

The Elements of Life. Deel 3.

Klaar, eindelijk, zijn meesterwerk was af, nu moest hij het nog in zijn bundel stoppen en dan kon het naar de uitgeverij. Spannend.
    Ignis keek op de klok. Intussen was het al negen uur. Tijd voor het ontbijt, dat rijmt.
    Hij ging naar beneden, zijn ouders waren al op en zaten voor de tv.
    ‘'Goedemorgen‘', riep Ignis, maar er kwam geen antwoord. Zijn ouder zaten nog steeds te kijken naar de tv. Ignis keek ook en verstarde.
    Er was een grote constructiefout gemaakt bij het bouwen van de nieuwe kerncentrales.
    Bijna honderd centrales over de hele wereld stonden op instorten. Dat zou een wereldwijde ramp veroorzaken. De mensheid word uitgeroeid, en de aarde ook.
    De bouw aan de andere kerncentrales is stop gezet, en er word weer verder gebouwd wanneer het probleem is opgelost.
    Op de straten is het druk. Duizenden mensen vertrekken naar gebieden waar geen kerncentrales staan, zoals Afrika, Azië en Australië. Wat ze niet weten is dat de emigratie-tochten niets uitmaken. Dat radioactieve spul verspreid zich toch wel over de wereld. Het laat alleen nog maar een spoor van dood en verderf achter, niets of niemand zal het overleven.
    Ook zijn er veel mensen kwaad op het bestuur, er zijn al miljoenen klachtbrieven binnengekomen. Dat komt ervan. Wie niet luisteren wil moet maar voelen, al roeit het ons misschien uit. De overheid is nu bezig om de constructiefout op te lossen, en de mensheid te redden.
    Nog steeds stond Ignis op de zelfde plek in de kamer, verstart en verdoofd.
    Nu gebeurd het, de ondergang van de aarde.
    Ignis rende naar zijn kamer, half in tranen. Hij zou zijn vrienden waarschijnlijk nooit meer zien. Hij zou geen afscheid meer van ze kunnen nemen, alleen maar omdat de overheid perse meer macht wil hebben, nou nu hebben ze niets meer aan die macht.
    Ignis keek naar buiten, dat schitterend uitzicht, zou dat straks voorbij zijn? Zou het straks een zee worden van vlammen, een hel? Hij moest er niet aan denken.
    Het enige wat hij nog kon doen is hopen.
    Hopen dat alles word opgelost, hopen dat de wereld gered word, hopen op leven.

Ignis lag in bed, al was het nog vroeg in de middag. Zijn ouders waren naar een demonstratie gegaan. Hij zou drie dagen alleen thuis zijn. Wat kon hij doen. Wat was nog leuk om te doen.
    Ignis stond op en liep naar de boekenkast. Meteen viel zijn oog weer op het schilderij.
    Het schilderij van de elementen. Hij bekeek het nog eens goed. Het leek of het schilderij ongelijk was. Of de verf aan de ene kant iets dikker was dan aan de andere.
    Hij bekeek het nog eens van de zijkant, het was een handafdruk. Een handafdruk in het schilderij, dat is vreemd. Wat doet een handafdruk nu in een schilderij. Misschien zit er wel een betekenis aan, misschien hoort het bij het schilderij. Verborgen Kunst.
    Ignis legde zijn hand in de handafdruk. Opeens begon het schilderij warm te worden onder zijn hand. Vlug haalde Ignis zijn hand van het schilderij. Hij zag hoe het langzaam uit elkaar begon te vallen.
    Ignis wou weg rennen, maar tot zijn verbazing zag hij dat er achter het schilderij zich een soort van ruimte bevond. Ignis besloot naar binnen te gaan. Helaas moest hij daarvoor nog door een vies oud spinnenweb, met middenin een grote spin en daaromheen allemaal baby-spinnetjes. Ignis waagde het erop. Hij ging naar binnen met zijn haren helemaal onder de spinnenrag en op zijn hoofd, nog steeds stil zittend, de grote spin. De kleine baby-spinnetjes vlogen weg van Ignis zijn lichaam, waarna de grote spin ook maar besloot zich uit de voeten te gaan. Hij wou immers niet geplet worden en hij moest voor zijn honderden baby's zorgen.
    Ignis stond nu midden in de kamer, het was er niet erg groot, maar wel donker.
    Ignis haalde vlug een kaars op, nu moest hij weer naar binnen door de opening waar de spin alweer een paar draden had gesponnen. Sorry spin, ik moet erdoor, en weer ging het web van de spin eraan.
    Ignis stak de kaars aan, de ruimte was klein, helemaal vol met boeken.
    Verder stond er een tafeltje met vier glazen bollen erop. In elk glazen bol zat een klein beeldje. De ene met water, de ander vuur, en verder lucht en aarde. Het waren de elementen.
    Naast de bollen lag een stukje perkament. Er stond een eiland op het perkament en een grote rots met vier gaten erin, verder was er iets op geschreven, het leken wel instructies.
    Ignis keek nog eens naar het plaatje, het leek op het eilandje in het midden van het meer.
    Dat zou best wel eens kunnen. Ignis ging naar buiten met de vier glazen bollen stevig in zijn hand. Hij pakte het roeibootje en roeide naar de overkant. Het eilandje was klein, er stonden een paar bomen op. Verder liep er een riviertje.
    Ook waren er veel rotsen op het eilandje. Ignis keek rond. Maar waar was die speciale rots.
    Opeens zag hij het. Precies op het midden van het eiland stond een rots. Er zaten 4 kleine gaten in, met in het midden een groot gat. Dat zal vast door iemand gemaakt zijn.
    Misschien ligt er hier ergens wel een geheime schat verborgen.
    Een schat die ik alleen kan vinden. Ignis begon het nu best spannend te vinden.
    Stel je eens voor dat ik die schat zou vinden, als zijn vrienden dat een zouden weten, dan zouden ze toch een portie jaloers zijn.
    Hij zag de gezichten van zijn vrienden nu al voor zich.
    En hij zou waarschijnlijk ook in kranten komen en in bladen, en hij zou beroemd kunnen worden. Hij zou zijn verhaal in zijn bundel schrijven en het zou het best verkochte boek zijn van Nederland of misschien wel van de wereld.
    Ignis zag het allemaal wel zitten, beroemd zijn, en misschien ook er rijk, hij zou mensen kunnen helpen en armoede bestrijden. Dan was hij pas een held.
    Dromerig staarde Ignis voor zich uit met nog steeds de vier bollen in zijn hand, terwijl hij vergat dat dit misschien wel de laatste dag zou zijn voor het bestaan van de mensheid.

Dromen eindigen helaas, Ignis was haast vergeten dat dit wel eens de laatste dag zou kunnen zijn. Maar dan heb ik op deze laatste dag nog wel een schat gevonden en een groot avontuur beleeft.
    Ignis pakte het perkament en begon te lezen;
    Om het raadsel op te lossen,
    heb je nodig, hetgeen waaruit de aarde bestaat.
    Bundel de krachten samen tot een, en de schat zal ontwaken uit,
    zijn eeuwigdurende slaap, de elementen zullen de aarde genezen.
    en jij zal tot slot, de koning worden der Elementen.
    Zo verloopt jou levenslot.
    Hmm, wat nu te doen, ik moet krachten bundelen waaruit de aarde bestaat.
    De aarde bestaat natuurlijk uit de vier elementen, water, aarde, vuur en lucht.
    Ignis pakte wat aarde en stopte dit in een gat, verder pakte hij water en stopte dit in het tweede gat.
    Nu nog het vuur, dat is moeilijk te maken. Hij had niets om het vuur mee aan te steken.
    Ignis zocht naar vuurstenen maar nergens waren ze te vinden.
    Er moet toch iets zijn waarmee ik het vuur kan maken. Wacht, ik heb nog lucifers bij me.
    Ignis stak met de lucifer wat hout aan en stopte het in het derde gat.
    Nu nog lucht, maar dat was erg makkelijk lucht was overal, daar hoefde hij niets aan te doen.
    Dus hij was nu klaar. Ignis keek naar zijn werk, maar er gebeurde niets. Wat raar, misschien doe ik iets verkeerd.
    Ignis pakte het perkament weer. Hij las alles nog eens na.
    Nee, hij was niets vergeten. Alles wat er in de tekst stond had hij gedaan.
    Het legde het perkament weer terug, plots zag hij de glazen bollen liggen, met elk hun eigen beeldje van een element.
    Ignis raapte de bollen op en stopte ze op de juiste plek in het gat.
    Vuur in vuur, water in water en ga zo maar door. Toen Ignis klaar was gebeurde er nog niets.
    Alleen de bol van het vuur begon te smelten.
    Bang....
    De bol van vuur ontplofte en veroorzaakte een scheur in de rots. De scheur liep naar het water.
    Het water liep door de scheur naar het vuur en begon te koken.
    De scheur liep verder, naar het gat van de aarde.
    Het gloeiend hete gekookte water stroomde naar de aarde, en vormde zich tot een grote zwarte massa. Nu liep de scheur verder naar het grote gat in het midden van de rots.
    Daar liep de brij in een soort vorm. He, dat had ik nog niet gezien.
    Het was de vorm van een blad.
    Plots gebeurde er weer iets. Door de hitte ontploften alle glazen bollen.
    Uit de bal van lucht kwam een grote windvlaag.
    Ignis zag nu niets anders meer dan stof. Hij deed zijn handen voor zijn ogen en rolde van de rots af. Toen opende hij zijn ogen weer. Op de rots was een orkaan ontstaan waar alle elementen in zaten. Het leek nu precies op het schilderij in zijn kamer.
    Op een gegeven moment hield het op, de wind ging liggen en de elementen verdwenen. Nu zag Ignis dat er een klein plantje was gegroeid in de holte van rots. Ignis liep ernaar toe. Het plantje had een enorme knop. Ignis gaf hem wat water, in de hoop dat de bloem zou gaan bloeien, maar helaas de knop bleef dicht.
    Ignis besloot dan maar naar huis te gaan en te wachten tot morgen.
    Misschien komt de bloem dan uit en weet ik dan wat de schat is.
    De schat....

Ignis maakte de roeiboot vast aan de steiger. Dat was me het dagje wel.
    Hij ging naar boven en ging achter de computer zitten.
    Dit moet ik gaan opschrijven, dit is pas een mooi verhaal en echt gebeurt nog ook.
    Als mensen dit lezen zullen ze het wel niet geloven, maar ze zullen wel van het verhaal genieten. En ik weet toch dat alles echt gebeurt is. En dat is voor mij genoeg.
    De klok sloeg elf uur. Tijd om te gaan slapen. Het is wel weer genoeg geweest voor vandaag.
    Ignis deed de computer uit en liet zichzelf op het bed vallen.
    Ik ben zo benieuwd, dacht Ignis, of de bloem morgen is uitgekomen en ik misschien te weten kom wat de schat is.
    Misschien is die bloem wel de schat of misschien komt er weer een nieuw raadsel. Wie weet.
    Het was wel bizar dat die orkaan ontstond boven die rots, hij was niet eens gevaarlijk.
    Het zag er mooi uit hoe al die elementen door de lucht zweefden. Het leek echt op het schilderij. He, het schilderij, die is nu weg. Ignis keek naar de opening.
    Het schilderij was weg maar de opening was dicht.
    De spin had ondertussen zijn web herbouwd en zat weer trots in het midden te wachten op kandidaten die hij aan zijn kroost zou kunnen voeren.
    Wees maar niet bang hoor, spin. Ik zal je web niet weer kapot maken.
    Het leek net of de spin zijn kopje bewoog en lachte, maar dat was waarschijnlijk gewoon een gedachte.

Word vervolgd.

Het is nu zo jun 24, 2018 2:43 pm